Arvoisa lapin piirin perussuomalainen.

Olen piirin 1 varapuheenjohtaja ja ajattelin hieman koostaa kuluneen viikon tapahtumia ja ajatuksiani.
On viikko siitä, kun puolueellemme valittiin uusi puheenjohtaja. Kaksi päivää meni, kuten olettaa saattoi, sitten vanha puheenjohtaja rikkoi rakentamansa.
Varmasti meistä jokainen alkoi miettimään, hämmästyksen vallassa, mitä nyt, tässäkö tämä oli, mitä lippua kannan jatkossa? Itse mietin, mikä meillä muuttui? Puolueemme säännöt, ohjelmat pysyivät samana, vain puheenjohtajisto muuttui.

Pyyhettä en ollut heittämässä kehään.
Tiistaina iltapäivällä, olin puhelimessa 6 tuntia yhtä soittoa, koskien tilannetta mitä nyt? Kerroin ylläolevan, mikä muuttui. Alun perin ajattelin, että nukun muutaman yön ja kuulostelen tilannetta, mutta kun mm. media alkoi soittelemaan ja kyselemään, niin johtopäätökset tapahtuneesta piti tehdä nopeasti.
Olen tavoittanut liki kaikki lapin paikallisyhdistykset, he kaikki ovat yhtenäisenä ja pysyvät perussuomalaiset rp:n jäsenenä. Oletettavaa on, että loanheitto jatkuu puoluettamme, meitä ja sen johtohenkilöitämme vastaan useasta ”tuutista”, mutta me kestämme sen. Loanheiton yksi tarkoitus on lannistaa meidät ja saada meidät luopuman niistä arvoista joita puolustamme. Ei onnistu ainakaan kohdaltani. Käy päinvastoin, vahvistun, sillä silloin tiedän, olen oikealla asialla ja puolusta oikeaa asiaa.
Kertokaa minulle se puolue maastamme joka arvostaa tätä kovalla työllä rakennettua yhteiskuntaa, puolustaa maatamme, suomalaisuutta, suomalaista henkilöä siten kuin me. Sitä en ymmärrä, kun vasemmistopuolueet haluavat maahamme lisää halpatyövoimaa, kokoomukselle ja keskustalle se tietenkin käy mainiosti. Suurin ongelmamme maassamme on työttömyys, siitä johtuva vähäosaisuus ja syrjäytymien. Laaja työttömyys maassamme on n. 450 000 henkilöä. Tietoa löytyy ministeriön sivuilta. http://www.temtyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/pages/3/3.aspx#
Kannattaa lukea puolueemme säännöt, etenkin 2§ se vastaa kysymykseen, miksi olemme perussuomalaisia, ketä- ja mitä puolustamme. https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/perussuomalaiset-rpn-saannot/

Terho Korpikoski

Lapin perussuomalaisten 1.varapuheenjohtaja