Ismo Manninen jatkaa Utsjoen PS -johdossa

Utsjoen Perussuomalaiset ry:n sääntömääräinen syyskokous, mikä pidettiin 15.12. Karigasniemellä valitsi yksimielisesti kunnanvaltuutettu, yrittäjä Ismo Mannisen jatkamaan edelleen paikallisyhdistyksen puheenjohtajana.

Perussuomalaisten kokouksessa vieraili puolueen Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka selvitteli kokousväelle puolueen eduskuntavaalivalmisteluja.

Kortesalmi totesi puolueella olevan nyt hyvät mahdollisuudet kahteen kansanedustajapaikkaan Lapissa.

– Mikäli puolue nousee vaalien jälkeen hallitusvastuuseen, Perussuomalaisten lappilaisella kansanedustajalla ja puolueen 2. varapuheenjohtajalla Hanna Mäntylällä on erinomaiset mahdollisuudet nousta myös ministeriksi.

Kortesalmen mukaan pohjoisen riittävä edustus puolueessa on turvattava.

Utsjoen Perussuomalaisten hallitukseen valittiin puheenjohtajan lisäksi seuraavat jäsenet: eläkeläinen Osmo Roivas varalla eläkeläinen Antti Rasmus, autonkuljettaja Mauri Laiti varalla siistijä Aarne Guttorm ja myyjä Laura Reunanen varalla toimistotyöntekijä Terttu Manninen.

Paikallisyhdistyksen toiminnantarkastajaksi valittiin Niilo J. Rasmus, varalla Vesa Helander.

Piirikokousedustajiksi valittiin: Ismo Manninen varalla Mauri Laiti, Osmo Roivas varalla Aarne Guttorm ja Terttu Manninen varalla Kirsi Halonen sekä Laura Reunanen varalla Marjatta Eklund.

Utsjoen Perussuomalaiset ry:n syyskokous hyväksyi kokouksessaan seuraavan julkilausuman:

Utsjoen väkiluvun kääntäminen kasvu-uralle edellyttää sopivankokoisten edullisten vuokra-asuntojen tarjontaa niin sanottuun ensiasuntokäyttöön sekä paluumuuttajien että Norjassa työskentelevien tarpeisiin. Erityisesti nuorille lapsiperheille rajapitäjä voi tarjota kilpailukykyisen asuinpaikan verrattuna muuttoon ulkomaille asti.

Kuvassa vasemmalla Utsjoen Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaksi edelleen valittu kunnanvaltuutettu Ismo Manninen vierellään paikallisyhdistyksen sihteeri Laura Reunanen.

Utsjoen Perussuomalaisten syyskokousosanottajia, kuvassa etualalla vasemmalta: Terttu Manninen, Kirsi Halonen, Osmo Roivas, Marjatta Eklund ja Mauri Laiti, takana vasemmalta yhdistyksen puheenjohtajaksi edelleen valittu Ismo Manninen ja yhdistyksen sihteeri Laura Reunanen.

Kirjoitettu 16.12.2014