Jouko Pernu Raunuan Perussuomalaisten sihteeriksi

Kunnanvaltuutettu, maatalouslomittaja Jouko Pernu valittiin Ranuan Perussuomalaiset ry:n sihteeriksi paikallisyhdistyksen hallituksen järjestäytymiskokouksessa, mikä pidettiin Ranualla 5.1.

Kokouksessa oli paikalla myös Perussuomalaisten Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka kertoi puolueen eduskuntavaalivalmisteluista sekä otti heti tuoreeltaan kantaa päivänpolttamiin poliittisiin kysymyksiin.

Kortesalmi paheksui puheessaan Sipilän johtaman keskustan tapaa toimia omaksi edukseen, kun Lappajärven umpi-kepulainen kunta on sopivan sujuvasti pelastamassa vahvasti puolueomisteista Kylpylä Kivitippua veronmaksajien varoilla.

– Oma suu on aina kepulle lähempänä kuin kontin suu. On hämmästyttävää, jos Suomen kansa haluaa kunnallisen kepu-helvetin laajenemista eduskuntavaaleissa myös kaupunkeihin!

Paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin sekatyömies Pekka Karjalainen. Yhdistyksen syyskokous on jo aikaisemmin valinnut kuluvalle vuodelle puheenjohtajakseen kunnanvaltuutettu, yrittäjä Janne Niemelän.

Samassa yhteydessä pidetty Perussuomalaisten Ranuan valtuustoryhmän vuosikokous valitsi ryhmäpuheenjohtajakseen edelleen Jouko Pernun. Kokouksessa esitetyssä valtuustoryhmän vuoden 2014 toimintakertomuksessa todettiin puolueen valtuustoryhmän kaksinkertaistuneen Parempi Ranua -ryhmän Jouko Pernun siirryttyä alkuvuodesta Perussuomalaisten valtuustoryhmään.

Ranuan Perussuomalaisten hallitus hyväksyi järjestäytymiskokouksessaan seuraavan julkilausuman:

Ranuan Perussuomalaiset edellyttää kunnalta pikaisia toimenpiteitä työllistämisyksikön perustamiseksi paikkakunnalle alati kasvan työttömyyden torjumiseksi. Kunta ei pysty korjaamaan työllisyystilannetta yksinään, vaan siihen työhön on saatava mukaan kaikki tahot.

Ranuan Perussuomalaisten hallituksen järjestäytymiskokouksen osanottajia, kuvassa vasemmalta paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittu Pekka Karjalainen, sihteeriksi otettu Jouko Pernu ja puheenjohtaja Janne Niemelä järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen kuvaamana.

Kirjoitettu 6.1.2015