Juha Antinkaapo jatkaa Tervolan PS -johdossa

Maanviljelijä, varavaltuutettu Juha Antinkaapo valittiin yksimielisesti edelleen Tervolan Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaksi paikallisyhdistyksen sääntömääräisessä syyskokouksessa viime viikonvaihteessa Tervolanhovissa.

Tervolan Perussuomalaisten kokouksessa vieraili Perussuomalaisten järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka kertoi kokousväelle puolueen uusimpia järjestökuulumisia. Kortesalmi totesi tyytyväisenä uusimman Talouselämän seikkaperäisen ja laajan mielipidetiedustelun ennakoivan Jytkyn pysymistä Perussuomalaisilla, sillä puolueen eduskuntaryhmän ennakoidaan säilyvän nykyisenkokoisena.

Kortesalmi piti myös Sipilän rahastomallia keinotekoisena keskustan kasvojenkohotuksena ja omien jälkien peittely-yrityksenä, koska puolue on ollut itse lähes yhtäjaksoisesti hallitusvastuussa ja pitkät ajat jopa päähallituspuolueena koko sotien jälkeisen ajan.

– Tosiasiallisesti keskusta itse kantaa päävastuun valtiontalouden rappiotilasta, kun lähes kaikki tuottava on ulosliputettu ja tuottavat valtionyhtiöt myyty kuin viimeisetkin siemenperunat laarin pohjalta.

Kortesalmi ennakoikin Perussuomalaisten saavan kaksi kansanedustajapaikkaa Lapista ja puolueen 2. varapuheenjohtajan, kansanedustaja Hanna Mäntylän olevan vahva nimi puolueen ministerilistassa.

Tervolan Perussuomalaisten muiksi hallituksen jäseniksi valittiin kunnanvaltuutettu, yrittäjä Kari Kontiokoski varalla eläkeläinen Arvo Peura ja vartija Sari Palokangas varalla eläkeläinen Harri Hänninen.

Paikallisyhdistyksen edustajaksi Perussuomalaisten Lapin piirin kokouksiin valittiin Kari Kontiokoski varalla Arvo Peura ja Sari Palokangas varalla Harri Hänninen.

Tervolan Perussuomalaisten toiminnantarkastajaksi valittiin Martti Lehtinen varalla Arja Järvinen.

Kokouksessa todettiin Perussuomalaisten paikallisyhdistyksen toiminnan lähteneen vireästi liikkeelle, sillä puolentoista toimintavuoden aikana jäsenmäärä on yli nelinkertaistunut.

Samassa yhteydessä pidetyssä hallituksen järjestäytymiskokouksessa paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin Kari Kontiokoski ja sihteeriksi Risto Järvinen.

Tervolan Perussuomalaisten hallituksen järjestäytymiskokouksen osanottajia, kuvassa etualalla vasemmalla kunnanvaltuutettu Kari Kontiokoski ja oikealla varavaltuutettu Juha Antinkaapo järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen kuvaamana.

Kirjoitettu 25.1.2015