Julkilausuma Ukrainan pakolaisista

Perussuomalaisten Lapin Piirin Hallitus on järkyttynyt ja tuomitsee Venäjän Ukrainan kansaa kohtaan tehdyt, täysin silmittömät väkivallanteot ja sotatoimet. Kohtalo, jota Ukrainan historiassa tällä hetkellä kirjoitetaan, osoittaa ääretöntä julmuutta tavallisia Ukrainan kansalaisia kohtaan, jossa kärsijöinä on myös viattomat lapset, sairaat, naiset ja vanhukset. Lapin piirihallitus katsoo, että tällaisen silmittömän väkivallan alta pakenevat ihmiset ovat etuoikeutettuja saamaan kaiken tarvitsemansa avun, mitä he tulevat tarvitsemaan tänne saapuessaan saadakseen asiansa Suomessa järjestymään parhaalla mahdollisella tavalla.

Perussuomalaisten Lapin piirihallitus ei näe Ukrainasta tänne saapuvissa sotapakolaisissa uhkaa Suomalaisille tai Suomelle. Näitä ihmisiä kohtaan ei tule osoittaa minkäänlaista epäystävällistä käytöstä, tai kohtelua.

Vetoamme kaikkiin Lapin kuntiin, että kaikin tavoin ja toimin edistämme Ukrainalaisten tänne sopeutumisen mahdollisuuksia. Vetoamme myös kaikkiin Lapin kuntien asukkaisiin, jotta kaikin olemassa olevin tavoin ja toimin mahdollistamme näiden ihmisten sopeutumisen tänne parhaalla mahdollisella tavalla.

28.03.2022 Lapin Perussuomalaiset ry piirihallitus

Kirjoitettu 28.3.2022