Lapin perussuomalaiset vaativat Risikkoa lunastamaan lupauksensa Lapille

Julkaisuvapaa

Lapin perussuomalaiset vaativat Risikkoa lunastamaan lupauksensa Lapille

Perussuomalaisten Lapin piirin piirihallitus on tänään kokouksessaan nimennyt lisää eduskuntavaaliehdokkaita. Nimetyiksi tulivat Pellosta Ari Södervall, Rovaniemeltä Jouko Lampela ja Liisa Mariapori sekä Torniosta Hanna Mäntylä.

Perussuomalaiset ottivat kokouksessaan voimakkaasti kantaa myös Soklin rata-asiaan. He vaativat määrärahan osoittamista budjettiriihessä hankkeen aloittamiseksi, ja ministeri Risikkoa lunastamaan lupauksensa Lapille. Perusuomalaiset katsovat, että asiassa ei voi enää aikailla yhtään. He muistuttavat, että hankkeen suorat ja välilliset myönteiset vaikutukset olisivat huomattavat koko Lapille. Erityisesti Itä-Lapin tulevaisuuden kannalta hankkeen aloitus on välttämätön.

Tievaihtoehtoa perussuomalaiset eivät pidä miltään osin realistisena vaihtoehtona vaan katsovat sen olevan paitsi ekologisesti, turvallisuustekijöiltään ja taloudellisesti kestämätön vaihtoehto.

Perussuomalaiset myös katsovat, että Sallan Kelloselän kohdalta rakennettava yhteys Venäjälle palvelisi koko Lapin teollisuutta mutta hyödyttäisi myös muuta elinkeinoelämää.

Lisätiedot:

Hanna Mäntylä