Milja Nikka jatkaa Kittilän Perussuomalaisten sihteerinä

Kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen jäsen Milja Nikka valittiin Kittilän Perussuomalaisten sihteeriksi edelleen viime viikonvaihteessa pidetyssä paikallisyhdistyksen hallituksen järjestäytymiskokouksessa.

Kokouksessa vieraili myös Perussuomalaisten Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka kertoi puolueen eduskuntavaalivalmisteluista sekä otti heti tuoreeltaan kantaa päivänpolttamiin poliittisiin kysymyksiin.

Kortesalmi totesi tyytyväisenä uusimman Talouselämän seikkaperäisen ja laajan mielipidetiedustelun ennakoivan Jytkyn pysymistä Perussuomalaisilla, sillä puolueen eduskuntaryhmän ennakoidaan säilyvän nykyisenkokoisena.

– Tämä avaa aivan uusia mahdollisuuksia Lapissakin, sillä puolue jäi viime eduskuntavaaleissa hiiren hypyn päähän toisesta kansanedustajapaikasta.

Kortesalmi piti myös Sipilän rahastomallia keinotekoisena keskustan kasvojenkohotuksena ja omien jälkien peittely-yrityksenä, koska puolue on ollut itse lähes yhtäjaksoisesti hallitusvastuussa ja pitkät ajat jopa päähallituspuolueena koko sotien jälkeisen ajan.

– Tosiasiallisesti keskusta itse kantaa päävastuun valtiontalouden rappiotilasta, kun lähes kaikki tuottava on ulosliputettu ja tuottavat valtionyhtiöt myyty kuin viimeisetkin siemenperunat laarin pohjalta.

Paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin kunnanvaltuutettu Veikko Siitonen. Yhdistyksen syyskokous on jo aikaisemmin valinnut kuluvalle vuodelle puheenjohtajakseen kunnanvaltuutettu Tarmo Salosen.

Paikallisyhdistyksen edustajaksi Perussuomalaisten Kittilän valtuustoryhmään valittiin teknisen lautakunnan ja vapaan sivistyön jäsen Merja Vierelä.

Kittilän Perussuomalaisten hallitus hyväksyi järjestäytymiskokouksessaan seuraavan julkilausuman:

Kittilän Perussuomalaiset vaatii Pokan teiden talvikunnossapidon säilyttämistä kunnan vastuulla ainakin siihen saakka, kunnes Pohjois-Suomen hallinto-oikeus antaa asiasta tehtyihin valituksiin päätöksen.

Kittilän Perussuomalaisten hallituksen järjestäytymiskokouksen osanottajia, kuvassa vasemmalta Kyösti Häkkinen, paikallisyhdistyksen sihteerinä jatkava Milja Nikka, puheenjohtaja Tarmo Salonen, varapuheenjohtajaksi edelleen valittu Veikko Siitonen ja Arttu Papinaho järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen kuvaamana.

Kirjoitettu 19.1.2015