Perussuomalaiset vaativat: Hoitajamitoitus kuntoon!

Lapin Perussuomalaiset ovat järkyttyneitä vanhustenhoidossa esiin tulleista laiminlyönneistä. Tämä hallitus on nyt osoittanut sen todellisen arvopohjansa sulkemalla silmänsä tältä ongelmalta. Vastuu vieritetään kunnille samalla kun valtionosuuksia vähennetään. Rahapulassaan kunnat ovat ulkoistaneet vanhustenhoitoa yksityisille hoivajäteille, jotka ovat härskisti takoneet voittoja hoitajien ja vanhusten selkänahasta.

• Meidän omat vanhuksemme on jätetty heitteille samalla kun turvapaikanhakijoiden elättämiseen käytetään satoja miljoonia euroja. Moninkertaisesti se summa, mitä 0,7 hoitajamitoitus olisi maksanut, toteaa Perussuomalaisten Lapin piirin puheenjohtaja Mikkonen.

Perussuomalaisille hallituksen nykyinen arvopolitiikka ei käy. Meidän arvopohjamme on todellakin erilainen. Vaadimme, että hallitus vielä tämän hallituskauden kirjaa lakiin 0,7 minimimitoituksen ja antaa rahaa kunnille hoitajien palkkaamiseen ja valvonnan tehostamiseen.

Lisätiedot:

Mika Mikkonen