Tarmo Salonen jatkaa Kittilän PS -johdossa

Kokouksen alussa paikallisyhdistyksen puheenjohtaja, kansanedustajaehdokas ja kunnanvaltuutettu Tarmo Salonen käsitteli Kittilän ajankohtaisia paikallispoliittisia kysymyksiä todeten muun muassa kunnanjohtajan menettäneen tyystin poliitikkojen luottamuksen.

Kittilän Perussuomalaiset ry piti syyskokouksensa Hotelli Kittilässä lauantaina 1.11. Kokouksen puheenjohtajana toimi kunnanvaltuutettu Tarmo Salonen ja sihteerinä kunnanvaltuutettu Milja Nikka. Tilaisuuteen oli saapunut Perussuomalaiset rp:n Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi Kuusamosta kertomaan ajankohtaisia poliittisia kuulumisia.

Kortesalmi ihmetteli kokousväelle sitä kepu-lynkkausta, minkä kohteeksi Sipilä-uutisoinnin suorittanut toimittaja joutui.

– Ilmeisesti keskustajohtoisten kuntien kepu-virkamieskaartin karsimista ei kuitenkaan puolueen kenttäkoneisto kakistelematta niellyt. Vihreiden värisuorien tuoma taloudellinen hyöty ilmeisesti ajoi ohi kansantaloudellisen välttämättömyyden.

”Sipilä joutuikin siten selittelemään sanomisiaan sopivammiksi, jotta kepu-virkamiehistä ei muodostuisi kepu-vihamiehiä”, kiteytti Kortesalmi.

Paikallisyhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin edelleen yksimielisesti Tarmo Salonen.

Kittilän Perussuomalaisten hallitukseen valittiin: Milja Nikka, varalla Toni Kenttälä, Merja Vierelä, varalla Kyösti Häkkinen ja Veikko Siitonen, varalla Erkki Kivilahti sekä Arttu Papinaho, varalla Heikki Hettula.

Paikallisyhdistyksen edustajiksi Perussuomalaisten Lapin piirin kokouksiin valittiin: Tarmo Salonen, varalla Toni Kenttälä, Milja Nikka, varalla Annikki Autti, Merja Vierelä, varalla Anniina Kärki, Veikko Siitonen, varalla Terho Heikkinen, Arttu Papinaho, varalla Erkki Ylitörmänen, Heikki Hettula, varalla Tero Kujala ja Erkki Kivilahti, varalla Anssi Mäkinen sekä Kyösti Häkkinen, varalla Jonne Lompolo.

Kittilän Perussuomalaiset ry:n edustajaksi Perussuomalaisten Lapin piirin piirihallituksen jäseneksi päätettiin esittää valittavaksi Tarmo Salonen, varalla Merja Vierelä.

Kokouksessa todettiin tyydytyksellä paikallisyhdistyksen jäsenmäärän peräti kolmenkertaistuneen vajaan vuoden aikana. Kokous hyväksyi myös vahvasti eduskuntavaalipainotteiset toimintasuunnitelman ja talousarvion ensi vuodelle.

Kittilän Perussuomalaiset ry:n syyskokousosanottajia, kuvassa vasemmalta:  Arttu Papinaho, Veikko Siitonen, Merja Vierelä, Milja Nikka, Tarmo Salonen, Joukamo Kortesalmi, Kyösti Häkkinen, Erkki Kivilahti ja Heikki Hettula

Kittilän Perussuomalaiset ry:n syyskokousosanottajia, kuvassa vasemmalta: Arttu Papinaho, Veikko Siitonen, Merja Vierelä, Milja Nikka, Tarmo Salonen, Joukamo Kortesalmi, Kyösti Häkkinen, Erkki Kivilahti ja Heikki Hettula

Kirjoitettu 5.11.2014