Teija Tarkiainen jatkaa Simon Perussuomalaisten sihteerinä

Toimistosihteeri Teija Tarkiainen valittiin Simon Perussuomalaiset ry:n sihteeriksi edelleen paikallisyhdistyksen hallituksen järjestäytymiskokouksessa, mikä pidettiin Simossa 5.1.

Kokouksessa oli paikalla myös Perussuomalaisten Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka kertoi puolueen eduskuntavaalivalmisteluista sekä otti heti tuoreeltaan kantaa päivänpolttamiin poliittisiin kysymyksiin.

Kortesalmi paheksui puheessaan Sipilän johtaman keskustan tapaa toimia omaksi edukseen, kun Lappajärven umpi-kepulainen kunta on sopivan sujuvasti pelastamassa vahvasti puolueomisteista Kylpylä Kivitippua veronmaksajien varoilla.

– Oma suu on aina kepulle lähempänä kuin kontin suu. On hämmästyttävää, jos Suomen kansa haluaa kunnallisen kepu-helvetin laajenemista eduskuntavaaleissa myös kaupunkeihin!

Paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin kunnanvaltuutettu, monitoimikoneenkuljettaja Sami Puotiniemi. Yhdistyksen syyskokous on jo aikaisemmin valinnut kuluvalle vuodelle puheenjohtajakseen kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen jäsen Terho Korpikosken, joka on myös puolueen kansanedustajaehdokkaana.

Samassa yhteydessä pidetty Perussuomalaisten Simon valtuustoryhmän vuosikokous valitsi ryhmäpuheenjohtajakseen edelleen Terho Korpikosken, varapuheenjohtajaksi SamiPuotiniemenja sihteeriksi Tuomo Böökin.

Valtuustoryhmän toimintakertomuksessa vuodelta 2014 todettiin puolueen valtuustoryhmän toimineen aloitteellisesti.

Simon Perussuomalaisten hallitus hyväksyi järjestäytymiskokouksessaan seuraavan julkilausuman:

Simon Perussuomalaiset kantaa huolta vilkasliikenteisen Eurooppatie E4:n liikenneturvallisuudesta. Liikennemäärät edellyttäisivät moottoritieyhteyden rakentamista koko matkalle Oulusta Kemiin saakka. Raha ei voi olla ongelmana, kun kerran sitä piisaa jaettavaksi Etelä-Eurooppaan asti! Nyt olisi korkea aika ryhtyä kantamaan vastuuta myös omasta kansasta ja kantaväestöstä.

Simon Perussuomalaisten hallituksen järjestäytymiskokouksen osanottajia, kuvassa vasemmalta kansanedustaehdokas Terho Korpikoski, järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, kunnanvaltuutettu Sami Puotiniemi, varavaltuutettu Janne Järnfors, kunnanvaltuutettu Tuomo Böök, järjestöaktiivi Jorma Peltoniemi ja paikallisyhdistyksen sihteeri Teija Tarkiainen sekä varavaltuutettu Jouko Silvennoinen.

Kirjoitettu 6.1.2015